Köpvillkor

Allmänna villkor
Vi tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig (18 år) eller ha målsmans medgivande (beställning ska då göras i målsmans namn) samt godkänna våra köpvillkor. Med kund avses en fysisk person.

Beställning
Beställning av våra produkter sker via nesconnector.se. Inkommande beställning besvaras med en orderbekräftelse via e-post. Vi förbehåller oss rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag ska du därför kontakta oss omedelbart.

Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms. Undantaget när Norge valts som land då alla priser i kassan och på hemsidan visas exklusive moms och ingen moms kommer att debiteras.
Vi reserverar oss för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte råder över.

Betalning
Vi använder Payson som betalleverantör. Payson har stöd för bl.a. Kortbetalning, faktura och banköverföring. Vid leverans till Norge, Finland och Danmark kan betalningsalternativen vara begränsade till kortbetalning.

Leveranstid
Normal leveranstid är 2–4 arbetsdagar.
Vi kan inte hållas ansvariga att leverera slutsåld eller utgången produkt. Vid skrymmande försändelser som aviseras ligger varorna max 14 dagar hos Postnords ombud. Om varorna inte hämtats ut debiteras du som kund 150:- för ej utlösta varor.

Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kontaktar vi dig. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

Frakt- och leveranssätt
Vi levererar till Sverige, Norge, Danmark samt Finland.

Sverige
Vi tar ut en enhetsfrakt på 39 SEK per beställning. Våra varor levereras av Postnord med brev och varubrev. Brev och varubrev levereras direkt till brevlåda, skrymmande varubrev aviseras och lämnas utanför dörr eller på dörrhandtag. Större beställningar med vikt över 2 kg skickas som paket och hämtas ut på utlämningsställe.

Danmark, Finland
Vi tar ut en enhetsfrakt på 49 SEK per beställning.
För att byta leveransadress till Danmark eller Finland gå till varukorgen och klicka på länken ”Beräkna Frakt”. I kassan välj sedan ”Inget personnummer” för att få välja land.

Norge
Vi tar ut en fraktavgift på 39 SEK exklusive moms per beställning. För order tyngre än 2 kg tar vi ut en fraktavgift på 99 SEK exklusive moms.
Norska kunder står själva för alla eventuella avgifter vid eventuell förtullning (fortolling).
För att byta leveransadress till Norge gå till varukorgen och klicka på länken ”Beräkna Frakt”. I kassan välj sedan ”Inget personnummer” för att få välja land.

Garanti
Enligt Konsumentköplagen eller då tillverkaren/importören har förlängda villkor. För att garantin ska vara giltig ska produkterna ha hanterats på det sätt som föreskrivs och kan anses som normalt för produkten. Om du får problem med en produkt, kontakta oss. Kvitto eller annat dokument som kan bevisa att produkten är köpt och betald gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden.

Reklamation vid trasig eller felaktig produkt
Vi tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel. Sådana fel bör rapporteras direkt till chaufför eller anmälas vid uthämtningstillfället. Dolda fel bör anmälas till oss inom 3 arbetsdagar från det att du mottagit varan.
Om du upptäcker att ett paket är skadat redan när du hämtar det på ditt utlämningsställe eller på Posten. Bör du anmäla detta på plats.

Kontakta alltid oss innan du skickar något till oss.
– Sänd varan till oss.
– Bifoga alltid kopia på kvitto på den vara ärendet gäller.
– Beskriv felet på produkten.
– Du är ansvarig för transporten tillbaka till oss, emballera därför varan väl så att den inte går sönder.
– Spara inlämningskvittot från Posten om försändelsen skulle försvinna på vägen.

Retur och ångerrätt
”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden.”
Vid retur kan vi skicka en förbetald returfraktsedel om så önskas. Kostnaden för en returfraktsedel är 39 SEK som dras av från återbetalningen.
När vi erhållit varan sker en återbetalning av varans kostnad och om varan var ensam i ordern även fraktens kostnad.

Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Sekretess, säkerhet och personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer, e-post. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi dokumenterar även kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.
Vi är ansvarig för alla personuppgifter som lagras i vårt kundregister.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Information om pantsättning
”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB.”

Reservation
Vi reserverar oss mot felaktigheter i innehållet i webbshoppen. Vi reserverar oss rätten att i efterhand korrigera priser, bilder och produkttexter i vår webbshop.